Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe
fot. Siemens Mobility
Między Remscheid a Düsseldorfem w Nadrenii Północnej – Westfalii bateryjno-elektryczne zespoły trakcyjne Mireo Smart Plus B produkcji Siemensa zastąpią w przyszłym roku dotychczas używany tabor z silnikami wysokoprężnymi. Pierwszy egzemplarz został już zaprezentowany w centrum testowym Siemens Mobility w Wegberg-Wildenrath.

Zmianę taboru obsługującego linię RE47 Remscheid-Lennep – Solingen – Düsseldorf Hauptbahnhof, znaną też pod nazwą Düssel-Wupper-Express, zaplanowano na lato 2026 r. Obecnie jej obsługa jest zawieszona – pasażerowie są skazani na korzystanie z autobusów zastępczych. Z myślą o powrocie pociągów na tę trasę Regiobahn pozyskała trzy dwuczłonowe bateryjne zespoły trakcyjne z rodziny Mireo. Zamiast ich kupna przewoźnik zdecydował się na leasing we współpracy z firmą Smart Train Lease – rozwiązanie takie uznano za nie tylko bardziej opłacalne finansowo, ale i szybsze.

Rozwiązanie na dłuższe dystanse

Przed zawieszeniem połączeń trasa była intensywnie użytkowana w codziennych dojazdach do pracy i szkół. Teraz, dzięki nowemu taborowi, ma stać się lokalnie neutralna klimatycznie (tzn. gazów cieplarnianych ani zanieczyszczeń mają nie emitować same pojazdy). Jej elektryfikacja nie wchodzi w rachubę z powodu parametrów jednego z mostów (najwyższa przeprawa kolejowa w Niemczech – 107-metrowy Müngstener Brücke nad rzeką Wupper).

Zasięg Mireo Smart Plus B na odcinkach niezelektryfikowanych producent określa na 120 km, a prędkość maksymalną – na 140 km/h (niezależnie od rodzaju trakcji). Oszczędność energii została uzyskana – jak podkreśla Siemens Mobility – dzięki zastosowanej w napędzie technologii węglika krzemu.

Ładowanie podczas jazdy lub na postoju

Elastyczność zespołów została zwiększona dzięki możliwości ładowania baterii zarówno podczas jazdy pod siecią trakcyjną, jak i stacjonarnie – bez konieczności używania dodatkowych ładowarek. Dzięki temu na linii nie będą też konieczne żadne dodatkowe inwestycje w infrastrukturę. – Bateryjno-elektryczne zespoły trakcyjne Mireo to właściwe rozwiązanie w zakresie dostępności, komfortu i bezemisyjnej mobilności. Nasi pracownicy otrzymają zaś nowoczesne środowisko pracy – mówi dyrektor zarządzający Regiobahn Götz Nink.

O milowym kroku w kierunku przyjaznego środowisku transportu kolejowego mówi też prezes Smart Train Lease Benjamin Dobernecker. – Dzięki naszej inteligentnej platformie możemy dostarczyć te mocne i komfortowe pojazdy bateryjne w rekordowo krótkim czasie – podkreśla.

Utrzymanie predykcyjne w kontrakcie

Utrzymaniem pojazdów zajmie się ich producent. Ma ono być prowadzone, między innymi, w centrum serwisowym w Dortmund. Założony w kontrakcie wskaźnik dostępności jest bliski 100%. Jego dotrzymaniu ma sprzyjać monitorowanie stanu pojazdów przy pomocy platformy cyfrowej Railigent X.

Mireo w wersji dla Regiobahn mają w pozbawionym stopni wnętrzu 122 miejsca siedzące, obszerne przestrzenie dla pasażerów stojących (lub do przewozu np. wózków dziecięcych albo 12 rowerów) oraz osobny, ośmiomiejscowy przedział pierwszej klasy. Wyposażenie obejmuje – między innymi – WiFi, gniazdka do ładowania sprzętu mobilnego i porty USB, a także specjalnie zaprojektowane szyby w oknach, wzmacniające sygnał telefonii komórkowej.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Biznes

Zobacz również:

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5